duminică, 26 februarie 2012

Ajunul craciunului


Era o seara linistita de Decembrie.Era ziua de dinaintea Craciunului.Toata ziua, soarele nu a reusit  sa priveasca de dupa norii plumburii  pamantul acoperit de plapuma rece a iernii.
Vantul se joaca prin vazduh cu norii grei de zapada,conturandu-le forme nastrusnice.Fulgii de nea se rotesc ametitor intr-o hora ,chemandu-ne parca sa ne alturam lor in acest dans minunat.O plapuma alba si rece acoperise strazile orasului.
La noi in casa mama pregatea cozonacii ,iar eu,impreuna cu tata impodobeam bradul cu mii de luminite cu forme si culori diferite foarte frumoase .Ne pregateam sa-l intampinam pe Mos Cracuin.
Admirand bradul impodobit  ,mi-am adus aminte de  legenda lui Mos Craciun .Mama venise langa noi iar eu am inceput sale povestesc despre aceasta legenda care spune ca mosul ar fi fost o persoana rea, inumana. Sotia lui in schimb era miloasa si blajina. Ea i-a oferit adapost Fecioarei Mariei cand aceasta era pe cale sa nasca, dar temandu-se de mania lui Craciun, a ascuns-o pe aceasta in iesle. Craciun, afland de isprava sotiei, s-a infuriat si i-a taiat mainile. Fecioara Maria a facut o minune si i-a lipit bratele Craciunitei. Minunea a avut si efecte secundare, Mos Craciun transformandu-se in omul blajin, milos si jovial pe care il stim astazi .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu